Els socis del projecte europeu Next2Met es reuneixen a Baixa Àustria

Els dies 17 i 18 de maig, representants de les regions que participen al projecte Interreg Europe Next2Met, entre les quals es troba la Diputació de Barcelona, van fer una visita d’estudi a Krems an der Donau, a la regió de Baixa Àustria.

Durant aquests dies, els equips de les regions associades al projecte van dur a terme diverses reunions de treball en el marc del projecte europeu Next2Met, juntament amb altres agents d’interès de Baixa Àustria (Àustria) i de la regió de Pomerània Occidental (Alemanya).

En aquestes reunions es van tractar temes com ara l’actualització de l'estratègia de digitalització del govern regional de Baixa Àustria i la gestió de les dades en el sector del turisme. També es va visitar el laboratori de moviment en l’espai virtual eVRyLAB a la IMC University of Applied Sciences i s’han vist projectes de realitat virtual impulsats per la regió de Baixa Àustria en els àmbits cultural, mèdic i de l’empresa privada.

Durant els dos dies de la visita d’estudi, les regions participants també van intercanviar experiències sobre projectes digitals amb participació de la societat civil; educació i digitalització, i el projecte House of Digitalization, entre d’altres.

Aquesta va ser l’última reunió interregional de la primera fase del projecte, que ha tingut una durada de tres anys i que s’ha centrat en intercanviar i transferir experiències entre les regions associades per tal de millorar els instruments polítics i definir un pla d’acció regional per a cadascun dels socis, així com resultats de l’intercanvi de coneixements i experiències a nivell interregional. La següent fase es dedicarà a fer el seguiment de la implementació dels plans d'acció i dels canvis plantejats durant la primera part del projecte.

El projecte europeu Next2Met té com a objectiu incrementar l’atractivitat de les regions properes a grans metròpolis a través de la digitalització. La Diputació de Barcelona, a través de la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius, és un dels set socis participants en el projecte, entre els quals també trobem el Consell Regional de Päijät-Häme (Finlàndia); Ecoplus. The Business Agency of Lower Austria (Àustria); l’Assemblea Regional de l’Est i del Centre (EMRA) (Irlanda); el Voivodat de Podlàquia (Polònia); WITENO GmbH (Alemanya), i la Conferència de les Regions Perifèriques Marítimes (soci assessor).