La Diputació de Barcelona a l'Smart City Expo World Congress 2023: torna a veure els projectes i iniciatives que s’hi van presentar!

Els passats 7, 8 i 9 de novembre de 2023 va tenir lloc l’Smart City Expo World Congress 2023, on la Diputació de Barcelona va participar, un any més, amb un estand propi. Si no vau poder assistir o us vau perdre alguna sessió, ara podeu posar-vos al dia amb els moments més destacats i tornar a veure totes les sessions al canal de Youtube de Innovació i Governs Digitals DIBA al següent enllaç.

Programa d’activitats

Al voltant de quaranta ponents, entre governs locals de la demarcació, diferents àrees de la corporació i altres, van presentar tot un conjunt d’experiències i projectes innovadors que s’apliquen des dels municipis i la corporació, i que mostren el caràcter transversal de les noves tecnologies en diversos àmbits, a destacar:

• capacitació digital del comerç local,
  • incidència que té l'ús excessiu de les noves tecnologies en la salut dels adolescents,
  • gestió digital dels habitatges d'ús turístic,
  • bessons digitals, oportunitats de transformació de les ciutats i sistemes de finançament per dur-los a terme,
  • solucions digitals en l'àmbit de la mobilitat: zones d'estacionament i punts de càrrega de vehicles elèctrics,
  • plans estratègics de viles intel·ligents,
  • anàlisi de serveis per a la cohesió territorial,
  • ús de dades obertes,
  • solucions digitals per a la gestió de la contaminació ambiental,
  • sistemes digitals per a la millora de la recollida selectiva de residus,
  • projectes digitals per a la gestió de l'aigua.

Podeu trobar el programa complert al següent enllaç: Programa

A l’espai d'exposició de l'estand hi vam trobar

El Palau Güell vist en realitat augmentada

Visita amb ulleres de realitat augmentada al Palau Güell de Barcelona. Aquesta és una prova pilot que s’impulsa des del Laboratori d’Innovació de la Diputació i que permet veure algunes de les principals estàncies d’aquest edifici construït per Antoni Gaudí entre el 1886 i el 1890, per encàrrec de l’industrial, polític i mecenes de les arts i la cultura Eusebi Güell.

La visita virtual, que estava acompanyada de música interpretada a l’orgue del mateix Palau Güell, està enriquida amb la voluntat d’incorporar aquells elements històrics d’especial rellevància que a dia d’avui, durant les visites presencials, no es poden veure.

Holograma i pantalla tàctil

Tècnica fotogràfica que permet projectar una imatge gràfica mitjançant l’holografia. En aquesta prova pilot s’hi pot veure informació relacionada amb els 311 municipis de la província de Barcelona.

D’altra banda, la Diputació ha mantingut l’aposta per la pantalla tàctil que ja va estrenar a la passada edició. Mitjançant aquesta pantalla tàctil es pot descobrir les potencialitats d’una smart city i la importància de l’aplicació de sensors com els relacionats amb el medi ambient, la mobilitat, els residus i l’energia.

***

Al llarg dels tres dies que ha durat l’Smart City Expo 2023, celebrat al recinte Gran Via de Barcelona, la Diputació de Barcelona, i tot un conjunt de governs locals de la província, han disposat de l’estand de la corporació com a altaveu per presentar les seves apostes i ser, alhora, un punt d’intercanvi d’experiències.

Si no vau poder assistir a la SCEWC 2023, aquestes sessions es poden tornar a veure sota demanda al canal de Youtube de Innovació i Governs Digitals DIBA – Smart City Expo 2023.

Us hi esperem l'any que ve!