Zones d'estacionament - Nou quadre de comandament a producció!

Benvolguts/des membres de la comunitat Smart Region Barcelona,

Conjuntament amb els ajuntament d'Alella i Gironella hem dissenyat un nou quadre de comandament d'anàlisi en temps real de l'estat d'ocupació de les zones d'estacionament. El teniu disponible a l'entorn de producció.

Per a que funcioni correctament cal que integreu les zones d'estacionament sensoritzades amb la plataforma smart region segons ontologia definida.

La forma d'accedir és seleccionar la zona d'estacionament:

Al prémer "Veure més" apareix el quadre de comandament:

On s'inclou:

• una imatge de la zona d'estacionament i la seva geolocalització
  • el nombre de places lliures en temps real
  • una gràfica d'ocupació setmanal i horària de la zona d'estacionament
  • el detall plaça a plaça de l'estat en temps real
  • i un anàlisi global de totes les zones d'estacionament sensoritzades al municipi

Aquesta és una primera versió del quadre de comandament, si trobeu a faltar alguna dada d'interès feu-nos-ho saber.

Equip Smart Region

Usieto Montes, Beatriz

Bon dia,

He vist que la solució a nivell de dispositius IoT us l'ha proporcionat el proveïdor Urbiotica. El montatge és el mateix que aquest que descriuen de Martorell en aquest vídeo?

Us ha fet la integració a nivell d'enviament de les dades cap a Sentilo el proveïdor Urbiotica amb l'ontologia descrita al document? Heu hagut de fer vosaltres algun tipus de desenvolupament amb Nodered i/o Grafana?

Pascualena Lasa, Ainhoa

Bon dia Beatriz (Viladecans),

La solució implantada a Manlleu que es comenta en el vídeo és una solució d'un únic sensor a l'entrada de la zona d'estacionament. Aquesta solució és adequada perquè l'entrada està molt ben delimitada.

Tant a Alella com a Gironella han optat per instal·lar un sensor a cada plaça d'aparcament. Aquesta solució és adequada quan l'entrada no està ben delimitada o quan les places que es volen sensoritzar estan disperses.

Hi ha altres solucions que es poden tenir presents en zones d'àmplia visibilitat:  instal·lació de càmeres i processament de la imatge.

Cada cas és diferent i els proveïdors de sensòrica us poden ajudar a definir la que s'ajusti més a les vostres necessitats.

Recordeu que la plataforma Smart Region permet integrar qualsevol dispositiu, independentment del proveïdor que us el subministri. De fet un dels objectius principals de la plataforma és proporcionar compatibilitat entre proveïdors de sensors independentment de les tecnologies utilitzades.

Si veieu que hi ha una solució que s'adapta a la vostra necessitat l'únic que cal és que el proveïdor garanteixi que la solució es pot integrar amb la plataforma Smart Region i, per a que funcionin els Quadres de Comandament desenvolupats, integri les dades tal i com definim a la ontologia.

Si necessiteu que us donem un cop de mà en la integració de les solucions envieu un missatge a smartregion@diba.cat i coordinem una reunió amb el proveïdor.

Ainhoa - Equip Smart Region

Acedo Sánchez, Albert

Hola!

Bona feina!

Em podrieu indicar on és o com puc accedir a l'entorn de producció?

Gràcies

Albert

Pascualena Lasa, Ainhoa

Bona tarda Albert (Aj. La Garriga),

Al següent enllaç podeu trobar la relació de serveis que teniu disponibles les diferents organitzacions als entorns de pre-producció i producció.

Ainhoa - Equip Smart Region