La Diputació de Barcelona acull la tercera reunió d'intercanvi interregional del projecte europeu Next2Met

Celebrada de forma virtual a causa de la pandèmia del coronavirus, la Diputació de Barcelona va acollir, ahir dijous 3 de desembre de 2020, la tercera reunió d'intercanvi interregional (3rd Policy Learning Event) del projecte europeu Next2Met, amb la presentació de bones pràctiques i exemples innovadors de la Diputació de Barcelona, així com d'altres municipis i actors locals de la demarcació de Barcelona.

La sessió va començar amb una presentació institucional per explicar què fa la Diputació de Barcelona en la seva tasca de suport als municipis de la província, seguida de dues taules rodones. La primera ha servit per donar a conèixer les bones pràctiques i els projectes innovadors que impulsa la Diputació de Barcelona per tal de millorar els serveis públics, la connectivitat i la sostenibilitat del territori, amb un especial focus en l'ús de les noves tecnologies i la digitalització. En concret, s’ha parlat dels serveis intel·ligents per a la gestió de les dades urbanes mitjançant la plataforma tecnològica per a la gestió urbana (PTGU), l’ús de dades com a factor clau per a les polítiques en l’àmbit climàtic i equilibri territorial, el Servei Local de Teleassistència, l’aposta per ser una destinació turística sostenible i els serveis virtuals que ofereix la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

D’altra banda, la segona taula rodona ha estat protagonitzada pels projectes que es duen a terme des dels municipis de la província. Com a exemple, s’ha donat a conèixer projectes com la xarxa d’internet de les coses basada en LoRaWan que promou l’Ajuntament de Terrassa, l’Sport City Lab de Calella, i el projecte Neàpolis de Vilanova i la Geltrú. En aquesta xerrada també s’han posat exemples dels projectes 5G que es desenvolupen a la província de Barcelona.

Cal destacar que l’objectiu principal del projecte europeu Next2Met és incrementar l’atractivitat de les regions properes a grans metròpolis a través de la digitalització. Així mateix, també té per finalitat enfortir les relacions entre les metròpolis i les regions veïnes, posar a l’agenda política el rol de les regions no metropolitanes i transferir bones pràctiques de digitalització entre les regions participants.

Les regions participants, a més de la Diputació de Barcelona, són el Consell Provincial de Päijät-Häme (Finlàndia), que és qui lidera el projecte, Ecoplus – Agència per a les empreses de Baixa Àustria (Àustria), l’Assemblea Regional de l’Est i del Centre (Irlanda), el Voivodat de Podlàquia (Polònia), la Regió de Mecklenburg-Pomerània Occidental (Alemanya) i la Conferència de les Regions Perifèriques Marítimes, com a soci assessor.

Al següent video podreu trobar un bon resum del projecte: "Introducing the Next2Met project".

Vives Jounou, Josep

Hola,

Està publicat o publicarà el video de la trobada, o les presentacions?

M'interessa veur ele spresentacions de Carme Melcion (aj. Bcn) i de la xarxa LoRaWan de Terrassa.

Gràcies!

Duch, Anna

Bona tarda Josep,

Moltes gràcies per l'interès.

La trobada no es va gravar, però al següent article bit.ly/39YXtlq trobaràs un resum de la trobada, així com l'enllaç a les presentacions / bones pràctiques que es van presentar.

(Alternativament, aquest és l'enllaç directe a les presentacions, entre les que trobaràs les dues que menciones, així com la resta de presentacions).

Moltes gràcies,

Vives Jounou, Josep