El portal CIDO de la Diputació de Barcelona lidera el rànquing d’iniciatives públiques per a la reutilització de dades obertes

El passat dimecres 20 la Iniciativa Barcelona Open Data va donar a conèixer, a l’estand que la Diputació té a l’Smart City Expo, que el Cercador d’Informació i Documentació Oficials (CIDO) de la Diputació de Barcelona lidera el rànquing d’iniciatives públiques per a la reutilització de dades obertes.

Creat ara fa 25 anys, el CIDO és un servei que treballa per a la difusió i accés a la informació oficial publicada en els diferents diaris i butlletins oficials, així com en altres fons d’informació oficial (seus electròniques, taulers d’anuncis, perfil del contractant i webs municipals) que afecten l’àmbit territorial català.

El rànquing, que detalla les deu millors iniciatives públiques del país, també compta amb un altre projecte de la Diputació, Hermes Infogràfics. Aquesta és una nova aplicació dins del programa Hermes (web d’estadística municipal), amb una tecnologia completament diferent a les anteriors versions web, mitjançant la plataforma QlikView, l’estàndard a la corporació en programari Business Intelligence (BI).

Tercera jornada de fira

El darrer dia de l’Smart City Expo ha estat protagonitzat per la presentació de l’aposta que la Diputació de Barcelona fa per l’Smart Region, amb l’objectiu que millori la qualitat de vida dels ciutadans, en un entorn sostenible tant des del punt de vista econòmic com mediambiental, mitjançant l'ús de tecnologies que permeten una gestió més eficient dels serveis i una participació activa de la ciutadania.

En aquest sentit, el projecte Smart Region promou iniciatives d'agregació i d'optimització de recursos, que suposen clars avantatges per als municipis, com són l’abaratiment de costos, la possibilitat de disposar de serveis que aïlladament no podrien tenir i, el suport i contrast d'experiències.

D’altra banda, l’estand de la Diputació de Barcelona també ha comptat amb la presentació, per part de la corporació, del projecte europeu ‘Next2Met’; mentre que l’Ajuntament de Viladecans hi ha ofert la sessió ‘Smart Classrooms per Smart Citizens’.

Font: Diputació de Barcelona