Socis europeus del projecte Next2Met visiten Calella, Santa Susanna i la seu del Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona

Membres del Consell Regional de Päijät-Häme (Finlàndia) i del Govern Regional del Voivodat de Podlàquia (Polònia), regions associades al projecte europeu Next2Met, van visitar la setmana passada les localitats de Calella i Santa Susanna amb l’objectiu de dur a terme un intercanvi de bones pràctiques i experiències de projectes que s’impulsen a la demarcació.

Els passats 27 i 28 d’abril de 2022 socis europeus del projecte Interreg Europe Next2Met van realitzar una visita d’estudi a Calella i Santa Susanna, així com la seu del Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de dur a terme un intercanvi d'experiències, transferència de bones pràctiques i iniciatives entre els socis dels projectes i municipis de la demarcació en l’àmbit de la digitalització com a eina per augmentar l’atractivitat de zones no metropolitanes.

A Calella els assistents van visitar les instal·lacions del Calella Sport City Lab, on l'equip de l'Smart Office va compartir l’estat actual del projecte, i també es va realitzar una presentació on es va donar a conèixer la feina que l’Ajuntament està duent a terme en relació al Sistema d’Intel·ligència Turística de Calella. Els participants es van interessar en el disseny i la metodologia d’integració de les capes d’informació turística a l’eina tecnològica que la corporació està utilitzant actualment.

A continuació, a Santa Susanna es va donar a conèixer el Projecte Pla de Sostenibilitat: Smart Beaches pilot project de l’Ajuntament, així com l’estratègia del municipi per convertir Santa Susanna en una destinació smart i el Sistema d'Intel·ligència Turística que estan desenvolupant. Als representants del Next2Met els va interessar especialment el projecte de rehabilitació del front litoral del poble. Des de l’equip Smart Region de la Diputació de Barcelona també es va fer una presentació sobre les novetats de la Plataforma Tecnològica per a la Gestió Urbana que la Diputació posa al servei dels municipis.

Posteriorment, durant la visita per la zona turística, els va cridar l’atenció i van destacar la importància de les accions més senzilles que ja s’estan duent a terme sobre informació turística a través de la senyalització intel·ligent amb beacons, que dona informació a temps real de la destinació. També els va interessar la plataforma inclusiva Map Voice’s.

Així mateix, el passat 28 d’abril els socis del projecte Next2Met també van visitar la seu del Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona on els participants van poder veure les instal·lacions i aprendre més sobre el projecte i la bona pràctica de la Diputació de Barcelona.

Cal recordar que el projecte europeu Interreg Europe Next2Met té com a objectiu incrementar l'atractivitat de les regions properes a grans metròpolis a través de la digitalització mitjançant l'intercanvi d'experiències, la transferència de bones pràctiques i iniciatives entre els socis dels projectes i els seus agents d'interès. La Diputació de Barcelona és un dels 7 socis participants del projecte entre els quals hi trobem actualment: el Consell Regional de Päijät-Häme (Finlàndia), Ecoplus. The Business Agency of Lower Austria (Àustria), l’Assemblea Regional de l’Est i del Centre (EMRA)) (Irlanda), Voivodat de Podlàquia (Polònia), WITENO GmbH (Alemanya) i la Conferència de les Regions Perifèriques Marítimes (soci assessor).