Èxit de participació a l'estand de la Diputació de Barcelona a l'SCEWC2018

L'eina de participació Decidim, els serveis de suport SetDiba i la sessió de Videovigilància i ús de les dades i seguretat, protagonistes de la primera jornada d'activitats a l'estand de la Diputació de Barcelona a l'Smart City Expo World Congress.

Joan A. Olivares, cap del Gabinet d'Innovació Digital

Decidim, una eina de participació digital per als ajuntaments i la ciutadania, ha obert el programa d'activitats d'aquesta edició 2018, a càrrec dels responsables de la Diputació de Barcelona i dels ajuntaments de Barcelona, Esplugues de Llobregat i Arenys de Munt. Decidim és un projecte de software lliure desenvolupat de manera conjunta per institucions (ajuntaments, ens locals i Diputació de Barcelona) i la ciutadania per tal de disposar d'un mecanisme efectiu de participació en la xarxa. L'impuls de les polítiques de participació i la inclusió de les noves tecnologies busquen fomentar un rol actiu i rellevant de la societat civil, de manera que la ciutadania pugui participar sobre la presa de decisions en qüestions de caràcter públic i amb incidència en els resultats i en les polítiques públiques.

Joan A. Olivares, cap del Gabinet d'Innovació Digital ha presentat SetDiba. Aquest nou suport té com a objectiu facilitar el compliment dels municipis en les seves obligacions en matèria de tramitació electrònica i millorar la seva gestió aprofitant les potencialitats de l'ús dels mitjans electrònics.

Finalment, el cap de la Unitat Tècnica de Seguretat de la Diputació de Barcelona, Francesc Àlvarez ha conduït la sessió de "Videovigilància. Ús de les dades i seguretat". Els ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, amb la presentació de la "Maker League 2018", programa d'innovació oberta que neix amb l'objectiu de desenvolupar un projecte a la ciutat que ajudi a la sostenibilitat i millori el consum de l'aigua, i l'ajuntament de Sant Cugat, que ha exposat diferents projectes europeus relacionats amb la transició energètica, han completat el programa de la primera jornada, on s'ha fet l'entrega també, dels premis Apps&Iot for citizens 2018.