L’equip Smart Region de la Diputació de Barcelona participa al primer esdeveniment Territoris Intel·ligents de la RECI

Membres de l’equip tècnic Smart Region de la Diputació de Barcelona han participat al primer esdeveniment de territoris intel·ligents “I Evento Territorios Inteligentes” de la RECI (Red Española de Ciudades Inteligentes), que va tenir lloc els passat 7 i 8 de maig de 2024 a Càceres.

L’esdeveniment Territoris Intel·ligents RECI ha tingut lloc en dues jornades: una primera jornada privada dirigida al personal tècnic de les ciutats i Diputacions membres de la RECI; i una segona jornada oberta on municipis, Diputacions, empreses i altres agents d’interès clau del sector han pogut conèixer de primera mà les tendències i experiències més rellevants de les Diputacions i bones pràctiques d’Ajuntaments en l’àmbit de territoris intel·ligents.

Podeu tornar a veure les intervencions de la jornada del dia 8 de maig al següent enllaç.

Concretament, la Diputació de Barcelona ha tingut la oportunitat de participar com a ponent a la taula titulada “El model territorial: transformació digital i ciberseguretat d'infraestructures. Aigua, energia i mobilitat”, conjuntament amb la Diputació de Castelló, la Diputació de Badajoz, la RECI i dues empreses rellevants del sector. En la nostra intervenció hem pogut compartir les línies de suport que posem a l’abast dels ens local de la demarcació de Barcelona des de l’estratègia Smart Region a través del Catàleg de Serveis, així com explicar alguns casos d’ús i experiències de municipis de la demarcació.

Recordar que la Red Española de Ciudades Inteligentes (RECI) va néixer al 2011 com una xarxa oberta als territoris locals amb l'objectiu d'intercanviar experiències i treballar conjuntament per desenvolupar un model de gestió sostenible i millorar la qualitat de vida dels ciutadans, tot incidint en aspectes com l'estalvi energètic, la mobilitat sostenible, l'Administració electrònica, l'atenció a les persones o la seguretat. La RECI està formada actualment per més de 144 municipis socis i altres entitats, entre els que s’hi troben 10 municipis de la demarcació de Barcelona.