La Diputació connecta el territori amb les TIC

Amb la voluntat de connectar tecnològicament la demarcació, la Diputació de Barcelona treballa per continuar oferint uns serveis tecnològics de qualitat a través de la Xarxa de Biblioteques, als ajuntaments, a la Xarxa Parcs Naturals i als equips de vies locals de tot el territori. Mostra d’això és que la corporació gestiona, en total, un equipament integrat per més de 5.000 ordinadors i gairebé 900 impressores; a més de mantenir més de 800 línies que permeten les connexions telemàtiques dels diferents centres.

En l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), durant l’any 2018 el servei de wifi a la Xarxa de Biblioteques va superar els 2,2 milions de sessions; xifra que suma als 1,7 milions de sessions del servei “Internet i més”, a través del qual els usuaris de les biblioteques poden disposar d’ofimàtica i navegació als ordinadors de les biblioteques. D’altra banda, al llarg de l’any passat es van atendre més de 9.600 sol·licituds i la Xarxa de Biblioteques va oferir els seus serveis a través de 480 línies de connectivitat de dades, més de 4.700 ordinadors, 227 tauletes i unes 800 impressores.

El desplegament tecnològic al territori també es fa a través de la Xarxa de Parcs Naturals que, en conjunt dels 12 centres repartits, compta amb un equipament informàtic de més de 340 ordinadors,  50 tauletes i 36 impressores, juntament amb 40 línies de connectivitat.

També destaca l’atenció a 277 municipis i a 253 entitats municipals de la demarcació de Barcelona, mitjançant més de 27.000 bústies de correu corporatives i més de 280 línies de connectivitat de dades. A més, durant l’any passat la Diputació de Barcelona va atendre més de 3.070 peticions d’atenció i suport tècnic.

Finalment, l’equip de vies locals de la corporació treballa des de 9 centres repartits per tot el territori. Aquest servei disposa de 25 ordinadors, 8 impressores i 10 línies de connectivitat.