Núria Marín destaca la importància d’implantar les iniciatives ‘smart’ per millorar les ciutats i la qualitat de vida dels ciutadans

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, va participar dilluns a l’acte d’inauguració de l’Smart City Expo que se celebra fins aquest dijous al recinte de Fira Barcelona – Gran Via.

See video

Durant la visita a l’estand que la corporació té a la fira, Marín va destacar que amb fires com aquestes, «tenim l’oportunitat d’experimentar i de veure de quina forma podem millorar les nostres ciutats i, en definitiva, millorar la qualitat de vida dels ciutadans».

En aquest sentit, Marín va recordar que «fa uns anys parlàvem molt del tema de les ‘smart cities’ com una teoria on la pràctica era virtual» i que l’Smart City Expo permet a la Diputació donar «l’oportunitat a molts municipis de presentar les seves iniciatives» per implantar estratègies ‘smart’ al territori, fet que possibilita «aprendre i explicar els èxits que hem assolit i aquelles experiències positives».

Intercanvi d’experiències ‘smart’

Durant el matí d’aquest dimecres el diputat d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial, Josep Arimany, manté trobades amb càrrecs electes i representants dels ajuntaments de la província de Barcelona, així com també de la Diputació de València i de l’Ajuntament de Lió.

D’altra banda, l’Ajuntament de Sabadell ha ofert una sessió sobre com s’ha catalitzat la innovació a la ciutat a partir de projectes europeus; l’Ajuntament de Gavà presentarà (12h) el projecte ‘Gavius’ sobre la intel·ligència artificial al servei de la ciutadania; i, la darrera xerrada del matí (13:15h) anirà a càrrec de l’Ajuntament de Terrassa per exposar el projecte ‘Terrassa Energia Intel·ligent’.

A les quatre de la tarda, es donaran a conèixer els resultats de l’expedició de dades sobre salut pública feta per la Diputació de Barcelona i, una hora més tard, Iniciativa Barcelona Open Data durà a terme un a sessió especial ‘Drinks&Data’.

Aposta per ser una Smart Region

La darrera jornada de l’Smart City Expo, demà dijous, estarà protagonitzada per la presentació del projecte ‘Smart Region’ (11h) i ‘Next2Met’ (12h), per part de la Diputació de Barcelona.

Una hora abans, l’Ajuntament de Viladecans ja haurà fet la sessió ‘Smart Classrooms per Smart Citizens’.

Font: Diputació de Barcelona