Badalona avança en la gestió intel·ligent de l’energia amb la monitorització de les seves instal·lacions fotovoltaiques

La Diputació de Barcelona ha contribuït a que l’Ajuntament de Badalona hagi pogut millorar la gestió energètica municipal mitjançant la monitorització de les instal·lacions fotovoltaiques i dels centres de consum associats.

L’objectiu principal del projecte ha estat disposar d’una visió integrada de la producció i el consum d’energia dels equipaments municipals amb instal·lacions solars, per poder analitzar el balanç energètic i avançar cap a una assignació més ajustada de l’energia generada.

Això ha permès, alhora, desenvolupar eines de visualització dins de l’entorn de la Plataforma Smart Region de la Diputació de Barcelona, fet que facilita l'anàlisi de tot un conjunt d'indicadors de manera agregada i detallada.

El projecte també ha posat de manifest els reptes associats a la qualitat, disponibilitat i coherència de les dades energètiques provinents de diferents sistemes, permetent la identificació de millores futures en la integració i tractament de la informació.

Aquesta actuació s’emmarca dins del suport proporcionat a través del recurs tècnic “Desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent” del Catàleg de serveis que la Diputació de Barcelona posar a disposició dels municipis de més de 2.500 habitants i mancomunitats per impulsar la digitalització i la gestió eficient dels recursos als municipis, amb l’objectiu de millorar la sostenibilitat i l’optimització energètica dels equipaments públics.