La Federació Valònia-Brussel·les coneix l’aposta de la Diputació de Barcelona per ser una 'Smart Region'

La tercera, i última, jornada de l’Smart City Expo 2018 (Fira Gran Via) ha començat amb una trobada entre el diputat d’Hisenda, Recursos Humans, Processos i Societat de la Informació, Joan Carles García Cañizares, i el president de la Federació Valònia-Brussel·les i alcalde de Tournai, Rudy Demotte.

Demotte ha volgut conèixer de primera mà l’experiència de la Diputació en l’àmbit de les ciutats intel·ligents i la cooperació municipal que impulsa la corporació amb els municipis de la demarcació.

La Federació Valònia-Brussel·les és la unió de la regió de Vàlònia (Comunitat Francesa) i la regió de Brussel·les. D’altra banda, l’Eurometropolis Lille-Courtrai-Tournai, de la qual Demotte n’és vicepresident, és la primera administració pública transfronterera amb competències que uneix dos països (França i Bèlgica) i que té dues llengües oficials.

Matí de ponències

Acabada la trobada amb Demotte, les sessions d’aquest dijous han començat amb un networking d’URBACT per a ciutats, coordinat per la Diputació amb participants de Polona i Italia. La sessió també ha servit per explicar el projecte Smart Region i la plataforma urbana de ciutats amb Sentilo.

Tot seguit, Sabadell ha presentat el projecte europeu Triangulum. Les tres últimes sessions han estat presentades per la Diputació de Barcelona. La primera s'ha centrat en l'Entorn urbà i salut, una eina transversal. La segona de les sessions ha servit per conèixer les novetats del gestor d'informació d'activitats (GIA). Finalment, la tercera sessió, Carles Agustí, responsable de Govern Obert, ha explicat DibaOberta, el projecte de Govern Obert de la Diputació de Barcelona.

L'SCEWC ha mostrat les principals innovacions en àrees com la transformació digital, la mobilitat , l'entorn urbà o les ciutats com a espais d'inclusió social. En aquest sentit, s'han abordat qüestions com la connectivitat 5G, el fenomen de la gentrificació o l'economia col·laborativa. El congrés, que enguany ha dut per lema "ciutats per viure-hi", ha reunit més de 800 expositors de 700 ciutats representades. Unes xifres superiors a les passades edicions i que fan que per primera vegada la fira s'ampliï a dos pavellons.