"Decidim, una eina de participació digital per als ajuntaments i la ciutadania" obra el cicle de sessions a l'estand de la Diputació a l'SCEWC2018

La sessió servirà per presentar la plataforma "Decidim", per facilitar la participació sobre decisions de caràcter públic de persones que habitualment no hi participen i afavorir la realització de propostes concretes d'actuació per part de la ciutadania.

El projecte presentat per la Diputació de Barcelona, comptarà amb la presència dels ajuntaments de Barcelona, Esplugues de Llobregat i Arenys de Munt.

El dimarts també tindrà lloc la presentació del projecte SetDiba, iniciativa de la Diputació per donar suport als municipis en la seva transformació digital. Al matí també participaran els ajuntaments d'Esplugues, que presentarà el seu programa Innovació oberta: Sant Feliu Maker League (La Lliga Maker del cicle integral de l'aigua, Sant Feliu Maker League, és un programa d'innovació oberta que neix amb l'objectiu de desenvolupar un projecte a la ciutat que ajudi a la sostenibilitat i millori el consum de l'aigua). I l'ajuntament de Sant Cugat, per exposar diferents projectes europeus relacionats amb la transició energètica.

A la tarda, una sessió monogràfica sobre la videovigilància, ens permetrà coneixer diferents experiències en l'àmbit de la seguretat i les possibilitat de l'ús de les dades. Aquesta sessió donarà pas al veredicte dels premis Apps&IoT for citizens 2018, que comptaran amb el diputat delegat d'Hisenda, Recursos Humans, Processos i Societat de la Informació, Joan Carles Garcia Cañizares. El president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, visitarà l'estand al final de la jornada.