#230 Catalunya Territori TIC: Diputació de Barcelona al Smart City Expo World Congress

El programa de ràdio Catalunya Territori TIC, dirigit i presentat per Tomàs Cascante, va moderar la sessió on les gerències de medi ambient i turisme valoraven el paper de les tecnologies de la informació i la comunicació en les seves activitats, a l'estand de la Diputació de Barcelona, a l'SCEWC'17.

Smart Cities vol dir, ciutats sostenibles, intel·ligents, capaces de crear serveis -amb valor afegit-, mitjançant solucions tecnològiques

En aquest sentit, La Diputació de Barcelona ha donat un pas més, aplicant el concepte de Smart City a un territori més ampli, la Smart Region, que no és només una suma de ciutats i pobles que desenvolupen iniciatives Smart, sinó un territori TIC en el qual es construeixen relacions entre els municipis, on conflueixen conceptes com col·laboració i participació entre les ciutats.

A “Catalunya Territori TIC” creiem que la col·laboració, es una de les peces clau de la Transformació Digital: Entre municipis, entre empreses, entre ciutadadans,… i -com no?- entre els diferents departaments de les institucions.

Per aixó avui hem convidat a la nostre tertulia 4 destacats ponents ( o millor dit tertulians) de 2 departaments de la Diputació que avui treballen en estreta col·laboració compartint coneixement, experiències i dades:  TURISME i MEDI AMBIENT.

Avui seran al nostre plató:

Carme Melcion, Tècnica de l’Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i  Sostenibilitat de la DIBA

Damià Serrano, Coordinador de l’Observatori del Turisme a Barcelona ciutat i regió, de la DIBA

I els responsables de dos empreses col·laboradores d’aquest departaments:

Pep Salas de Smartgrid.cat

Rafael González