La plataforma urbana intel·ligent basada en Sentilo, l’aplicació GIA i el projecte Ecopunts Gaia: la tecnologia al servei de la ciutadania

La reunió de la Xarxa de ciutats connectades a Sentilo va tancar les sessions programades durant tres dies a l'estand de la Diputació de Barcelona en el marc de la setena edició de l'SCEWC, amb un gran èxit de participació.

La plataforma urbana intel·ligent, basada en Sentilo i desenvolupada en codi obert, és capaç de rebre, emmagatzemar i distribuir a temps real dades procedents de diferents fonts. Aquest instrument ja està a disposició de tots els municipis de la demarcació, que poden integrar-hi dades de serveis municipals (mobilitat, gestió energètica, reg, participació, assistència sanitària, ...).

Amb la voluntat que els ajuntaments puguin oferir serveis més eficients en benefici dels ciutadans, la Diputació de Barcelona proporciona instruments de gestió de la informació a través d’una plataforma tecnològica, a més d’ajuts econòmics per integrar-hi sistemes de dades que ja disposin els ajuntaments. Aquesta plataforma multi-ciutat a escala regional, va ser presentada ahir a l’Smart City Expo, és pionera i un referent mundial, tal com ho avalen organitzacions internacionals com ara la City Protocol Society.

Altres serveis presentats en la darrera sessió de l'SCEWC

L’aplicació informàtica ‘Gestió d’Informació d’Activitats’ (GIA) conté la base de dades del cens de les activitats que s’exerceixen en un municipi, fet que possibilita dur a terme cerques per diversos camps i aporta informació de cada activitat distribuïda en pestanyes. D’altra banda, les activitats estan georefenciades per tal que puguin constituir una capa del sistema d’informació geogràfica que utilitzi l’ajuntament. Durant l’exposició s’ha posat de relleu com l’aplicació GIA dona resposta a les demandes actuals de gestió pública en relació a les activitats i, en concret, la simplificació administrativa, la transparència i l’administració electrònica.

Durant la jornada d’ahir també es va presentar el projecte Ecopunts Gaia, que és un joc d’acció i estratègia a través del qual es pot descobrir la demarcació en clau de sostenibilitat.

Al llarg dels tres dies de l’Smart City Expo, la Diputació de Barcelona ha exposat les seves principals línies de treball  relacionades amb la tecnologia, un dels puntals del Pla d’Actuació de Mandat 2016-2019.