Exposicions sobre medi ambient disponibles pels ajuntaments. Trieu i remeneu!

La Gerència de Serveis de Medi Ambient ofereix als ajuntaments de la província de Barcelona cinc exposicions itinerants i una exposició permanent situada al Centre d’Estudis del Mar de Sitges, com a eines de sensibilització i divulgació ambiental

L'exposició Actuem amb energia mostra com, a partir d'un recurs que es troba a la natura, podem acabar encenent un llum; els avantatges i els inconvenients derivats d'aquest procés; els efectes del nostre consum; què és el canvi climàtic i quines conseqüències té; com es pot veure influenciat per l'estalvi i l'ús eficient de l'energia en el nostre dia a dia, i com les administracions locals, nacionals i internacionals hi tenen un paper important.

Es tracta d’una exposició de gran format amb requisits d’espai que cal tenir en compte abans de sol·licitar-la. Els municipis que no disposin d’un espai adequat, poden sol·licitar una versió reduïda de l’exposició. La versió reduïda està composada per 12 roll-ups de fàcil transport i muntatge

L’exposició Adéu, soroll! mostra els diferents ambients sonors, la percepció del so, les principals característiques del so i quina és la diferència entre so i soroll, què és la contaminació acústica i quines mesures existeixen per lluitar-hi

Sovint ens trobem que la platja i el mar són plens de brutícia, de deixalles, tot i que les administracions fan grans esforços per mantenir-les en bones condicions.

L'exposició La mar de deixalles pretén fer un toc d'atenció i fer-nos veure que aconseguir que el mar, la platja i el litoral estiguin nets és una responsabilitat que hem d'assumir individual i col·lectivament cada un de nosaltres.

Reduïm residus! és una exposició que vol donar a conèixer als visitants les característiques i la importància de la gestió dels residus, per tal d’afavorir i incrementar la participació de la ciutadania en la presa de decisions ambientals.

Treballem per una energia sostenible és una exposició lleugera integrada pers sis lones desplegables (roll-up). L’exposició s’inscriu en el marc del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l’Energia, promogut per la Unió Europea. El Pacte és una projecte que atorga als municipis la iniciativa de la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic, a través d’actuacions com ara la promoció de l’eficiència energètica als equipaments municipals i també a les llars.

L'exposició La vida de l’aigua mostra la importància de l’aigua per al manteniment dels ecosistemes fluvials i com a font per als diferents usos com l’agricultura, el consum domèstic i la indústria, entre d’altres. L’exposició també descriu l’amenaça del canvi climàtic sobre els recursos hídrics i les accions necessàries per dur a terme una gestió sostenible de l’aigua.

Per més informació sobre les exposicions podeu escriure’ns a exposicions.ma@diba.cat. o trucar-nos al telèfon 93 422 22 ext.37251.

Font: e-ambient. Diputació de Barcelona