La Diputació de Barcelona impulsa la participació ciutadana amb eines digitals

La Diputació de BarcelonaLocalret i l'Ajuntament de Barcelona signen el conveni per l'ús de la Plataforma de participació ciutadana Barcelona Decidim

Una eina clau a Barcelona i que ara arribarà a més municipis

Un any després de la posada en marxa de la plataforma a Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona ha rebut diferents propostes de col·laboració i sol·licituds de diferents administracions per tal de poder fer ús del software de Decidim.Barcelona. És per això que se signa un conveni amb el consorci Localret, al qual s’adhereix la Diputació de Barcelona i diferents ciutats metropolitanes: TerrassaSabadellGavàL'Hospitalet de LlobregatBadalona i Sant Cugat. La plataforma està programada amb estàndards oberts amb la voluntat de potenciar la cooperació entre les ciutats.

Mitjançant el conveni amb Localret, consorci format per les administracions locals de Catalunya –també la Diputació- per actuar, de manera coordinada i unitària, davant el desenvolupament de les xarxes i els serveis de telecomunicacions, així com en l’aplicació de les TIC per millorar l’acció dels governs locals en l’impuls de la societat de la informació, es preveu que l’eina arribi a diverses ciutats.

El conveni permetrà a les administracions locals fer ús del software lliure i col·laboratiu per millorar la participació de la ciutadania. La Diputació de Barcelona, juntament amb les ciutats que també s’hi adhereixen, adquireixen  el compromís d’usar aquesta eina transparent per la coproducció de polítiques públiques

Un codi de garanties democràtiques assegurarà que l’ús i extensió de la plataforma respecti els principis democràtics de la transparència, la traçabilitat, l’accés universal a la participació i el caràcter lliure i obert del codi. Alhora, un grup de treball interinstitucional contribuirà a la coordinació i la suma d’esforços. En aquest grup hi estarà representada la Diputació a través del Servei de Convivència, Diversitat i Participació Ciutadana i la Direcció de Sistemes.

Han signat el conveni Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, i Xavier Fonollosa, president del consorci Localret. L’acte ha comptat també amb Gala Pin, regidora de Participació i Districtes de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Ballart Pastor, alcalde de Terrassa; Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell; Raquel Sánchez, alcaldessa de Gavà; Meritxell Budó, vicepresidenta quarta i presidenta delegada de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, amb Antoni Garcia, diputat d’Igualtat i Ciutadania; Manuel Brinquis, tinent d’alcalde d’Hisenda i Serveis Centralitzats de l’Hospitalet de Llobregat; José Antonio Téllez, tinent d’alcalde de Badalona democràtica i Joan Puigdomenech, regidor de Medi Ambient i comissionat de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

Per a més informació amb temes relacionat amb la participació ciutadanan, recordeu que podeu accedir a la comunitat virtual Govern Obert de la Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Temes: