La Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius de la Diputació de Barcelona ha lliurat la diagnosi de ciutat intel·ligent a l'ajuntament de Montornès del Vallès.

El consistori ha treballat durant els darrers mesos en el projecte Smart City amb el suport de la Diputació de Barcelona. L'empresa consultora T-Systems ha fet la diagnosi i ha dissenyat el Pla d'Acció per transformar el municipi en una vila intel·ligent.

See video

El projecte de ciutat intel·ligent de Montornès ha de transformar la vila en un indret més intel·ligent i més sostenible ha apuntat el regidor de Noves Tecnologies, Jordi Delgado. La diagnosi se centra en quatre grans eixos: la mobilitat, la sostenibilitat, la promoció econòmica i ciutadana, i per últim la governança.

La Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius dóna assistència als ajuntaments per a la millora de gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de diagnosi per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent. També hi podem trobar dues línies de suport addicional com el recurs material de plataforma de serveis tecnològics per a la gestió urbana i el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma Sentilo de la Diputació de Barcelona. Tots aquests recursos són línies de suport als municipis del Catàleg de serveis de la Diputació, i s'emmarca dins del capítol de Ciutats i regions digitals.

Font:  Vallès Visió