Senyalització turística intel·ligent amb beacons a l'SCEWC

Xavier Font, cap de l'Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, va presentar la sessió dedicada a la senyalització turística intel·ligent amb beacons a la darrera edició de l'SCEWC. Si no vas poder seguir la sessió aquí tens la crònica i presentació sencera.

See video

Els beacons són dispositius que interactuen amb els smartphones mitjançant tecnologia Bluetooth i envien volums reduïts de dades i informació quan els usuaris es troben a prop d'un punt d'aquest servei. Actuen doncs com una balisa que és capaç d'oferir informació i dades en temps real i canalitzar-les a través d'una aplicació mòbil.

La sessió va comptar amb Augusto Ramos, CEO de Sismotur, i la participació dels municipis de Vilanova i La Geltrú, Vilafranca del Penedès i Santa Susanna. Pilar Yagüe, cap del Servei de Turisme de Vilafranca del Penedès, va explicar l'experiència del seu municipi en ser el primer destí enoturístic de Catalunya en connectar amb el turista digital a través de la senyalització turística intel·ligent. Per la seva banda, Ester Toledo, project manager de l'Agència Pública d'Innovació Local de Vilanova i La Geltrú, va presentar el projecte SensorCity, que té com a objectiu implicar els establiments d'hostaleria i restauració, comerços locals i establiments d'oci així com museus i equipaments culturals públics i privats per oferir una oferta conjunta d'iniciatives i activitats així com productes i serveis de qualitat i proximitat. Per la seva banda, Mercè López, gerent de la Fundació Turística de Santa Susanna, va presentar el projecte pilot que s'està portant a terme en aquest municipi del maresme amb l'objectiu de disposar d'una plataforma global de turisme digital.

See video