El projecte Barcelona Smart Region va ser present al congrés Smart City Expo Latam

La Diputació de Barcelona va presentar ahir al congrés Smart City Expo Latam el projecte Smart Region i la seva plataforma Sentilo al servei dels municipis.

Jaume Illa, Diputació de Barcelona

Smart City Expo Latam és l’edició d’aquest congrés sobre ciutats i territoris intel·ligents i sostenibles per als països d’Amèrica del Sud i Mèxic.

La Diputació de Barcelona treballa, al costat dels municipis, per a una Smart Region<http://www.diba.cat/web/smartregion> que millori la qualitat de vida dels ciutadans, en un entorn sostenible tant des del punt de vista econòmic com mediambiental, mitjançant l'ús de tecnologies que permeten una gestió més eficient dels serveis i una participació activa de la ciutadania.

En aquest sentit, el projecte Smart Region [enllaç a http://diba.cat/smartregion] promou iniciatives d'agregació i d'optimització de recursos, que suposen clars avantatges per als municipis (abaratiment de costos, possibilitat de disposar de serveis que aïlladament no podrien tenir, suport i contrast d'experiències...) i també per a la ciutadania i les empreses (estandardització de solucions, simplificació de processos...).

La plataforma per a la gestió de serveis urbans Sentilo és una solució de codi obert àmpliament acceptada com a plataforma transversal de recollida de dades de sensors, a partir de la qual la Diputació de Barcelona ha desenvolupat una modalitat multi-ciutat per als municipis de la demarcació. Sentilo connecta diferents fonts d’informació (sensors, sistemes d’informació, xarxes socials...) dels serveis municipals (mobilitat, eficiència energètica, reg,  participació, assistència sanitària, etc.) i pot distribuir aquesta informació a diferents sistemes perquè tant els gestors municipals com els ciutadans en puguin fer ús. La interoperabilitat dels diferents sistemes d’informació permet la creació de nous serveis per a les ciutats i per als seus ciutadans (generació de noves dades obertes, noves aplicacions al servei dels ciutadans que utilitzen informació de diferents fonts, anàlisi de dades per a la gestió eficient dels serveis municipals, etc...).

La Diputació ha realitzat el desenvolupament de la versió multi-ciutat de Sentilo i ofereix aquest servei des del seu cloud privat als municipis de la demarcació de Barcelona que ho sol·licitin. El desenvolupament i difusió d’aquestes solucions tecnològiques és una aposta del projecte de la Diputació de Barcelona per avançar cap a Smart Region.