Sabadell presenta una nova aplicació de mòbil en l'àmbit del turisme

Sabadell té des des d'ahir una nova aplicació de mòbil de promoció de la ciutat. Es diu 'KM2 Sabadell' i està cofinançada per la Diputació de Barcelona.

La nova eina es basa en la geolocalització de serveis i atractius de Sabadell i, de moment, té quatre itineraris temàtics: els quatre museus municipals, l'esport, els parcs urbans i els eixos comercials.

La nova aplicació és la primera eina d'aquest tipus amb què compta la ciutat. La regidora de Comerç, Consum i Turisme de l'Ajuntament de Sabadell, Marisol Martínez, ha assegurat que aquest és un punt de partida per a la promoció de la ciutat. “Com a mínim tenim una primera oferta perquè partíem de zero. L'aplicació té el mapa de Sabadell i és molt detallada”, ha explicat. D'altra banda, ha afegit que la plataforma permetrà la creació de continguts informatius i està oberta a la participació de les organitzacions, entitats i associacions que hi vulguin col·laborar aportant nous punts d'interès o rutes, entre altres opcions. La nova aplicació, que ja es pot descarregar per Android i IOS, ha estat creada per l'empresa Itinerarium.

Pla Estratègic de Turisme
La nova aplicació s'ha donat a conèixer aquest migdia en el marc de la presentació del Pla Estratègic de Turisme que ha tingut lloc a la Casa Duran. I és que l’Ajuntament de Sabadell pretén convertir la ciutat en una destinació turística. Amb aquest objectiu l’equip de govern ha encarregat l’elaboració d’un Pla Estratègic de Turisme que haurà de definir el model turístic i les accions a desenvolupar.

La base del pla ha de ser una diagnosi participada per l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, a més del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, i dels diferents agents dels sectors de l’hostaleria, la restauració, la cultura, l’esport, l’empresa o el comerç, entre d’altres. El diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Fons, diu que l'objectiu és que Sabadell es converteixi en destinació turística. “El que avui estem fent és que Sabadell passi a ser un lloc amb activitat turística a treballar perquè es converteixi en una destinació turística”, ha reblat. Per la seva part, Marisol Martínez, ha explicat que la intenció és “ordenar” l'oferta turística que té Sabadell: “Tenim un molt bona oferta cultural, hotelera o gastronòmica. El que cal és ordenar-la i saber oferir-la al turista que ve a Sabadell i, fins i tot, als mateixos sabadellencs”.

L’objectiu és que aquesta eina estigui enllestida el pròxim estiu i que permeti fer valdre els atractius culturals, esportius, de restauració i històrics de la ciutat. Martínez ha explicat que la intenció és presentar el nou pla a la nova oficina de turisme que s'ha d'obrir al centre de Sabadell.

Font: Ràdio Sabadell 94.6