Manresa, El Masnou, Mataró, Sant Pere de Ribes i Tordera ja tenen la seva diagnosi per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent

La Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius de la Diputació de Barcelona ha lliurat aquest mes gener les Diagnosis per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent als ajuntaments de Manresa, El Masnou, Mataró, Sant Pere de Ribes i Tordera.

Aquestes diagnosis tenen per objectiu l'anàlisi i formulació d'estratègies per desenvolupar solucions de ciutat intel·ligent. Això inclou l'anàlisi de la situació actual en matèria d'iniciatives de ciutat, el diagrama DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats), així com sessions de treball intern amb perfils tècnics, càrrecs de comandament i polítics per a definir la visió estratègica i el full de ruta a seguir. La diagnosi és el punt de partida per definir un pla d'accions a curt, mig i llarg  termini, que permeti avançar i millorar l'estratègia de ciutat.

La Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius dona assistència als ajuntaments per a la millora de gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de diagnosi per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent. També hi podem trobar dues línies de suport addicional com el recurs material de plataforma de serveis tecnològics per a la gestió urbana i el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma Sentilo de la Diputació de Barcelona. Tots aquests recursos són línies de suport als municipis del Catàleg de serveis de la Diputació, i s'emmarca dins del capítol de Ciutats i regions digitals.