La Diputació de Barcelona presenta #dibaoberta, l'aposta de la institució pel Govern Obert i transformació en els models de governança

L'aposta s'ha visualitzat amb la celebració d'una Jornada a l'Espai Francesca Bonnemaison, on a més d'una ponència inaugural del professor Ismael Peña Lopez, hi hagut taules de debat sobre transparència, participació ciutadana, dades obertes i experiències municipals, amb participació de ponents de primer renom com Jordi Foz, Xavier Forcadell, Sandra Lomas, Quim Brugué, Jaume Lopez, Dolors Reig, Marc Garriga, Lourdes Muñoz, Jordi Pericàs, Carlos Guadian, Marc Torres o Maria Soteras.

Amb la voluntat de reconnectar ciutadans i política, necessitats i expectatives i administració, persones i governs, la Diputació de Barcelona ha presentat, aquest dimecres, el seu compromís per impulsar una transformació digital de la institució que aposti per l’eficiència i la millora de la qualitat dels serveis públics.

En aquest sentit, la corporació ha assegurat que orientarà, formarà i assessorarà als governs locals en accions de participació ciutadana, govern obert i mesures de transparència. L’anunci s’ha fet en el marc de la Jornada de Govern Obert que s’ha celebrat a l’Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

El diputat de Presidència, Serveis Generals i Relacions amb la ciutat de Barcelona, Jaume Ciurana, ha recordat durant l’acte inaugural que «tot allò que fem s’ha de poder explicar» ja que «compartir la informació és un fet inevitable».

Jaume Ciurana

En aquesta línia, Ciurana ha explicat que caldrà adaptar «els procediments administratius» i «la manera de funcionar», posant com a exemple el compromís de la Diputació per renovar el Catàleg de Serveis que ofereix la corporació o bé amb l’aprovació, el passat mes de març, del Codi de bon govern i qualitat institucional.

D’altra banda, la vicepresidenta quarta de la Diputació, Meritxell Budó, ha destacat l’aposta pel Govern Obert defensant la necessitat d’«impulsar un canvi cultural», ja que la ciutadania no està acostumada a exigir transparència. A més, també ha assegurat que «cal fomentar el treball en obert, compartint la informació».

Meritxell Budó

Durant la seva intervenció, Budó ha posat èmfasi en l’aposta per tenir uns «ajuntaments més accessibles i participatius» i ha acabat ressaltant que no només són necessàries les eines TIC, sinó que també cal organització i coordinació.

Font: GovernObert de la Diputació de Barcelona